|
Logopeda: Marta Kuźnik
Godziny pracy
Konsultacje logopedyczne online (wideospotkania):
w środy od godziny 10:00 do 14:00
(możliwość indywidualnego ustalenia terminu)
meet.google.com/khw-osom-ptz
Kliknąć lub skopiować i wkleić w okno przeglądarki.
Polecana przeglądarka Google Chrome.
Zapraszam do domowych zabaw z logopedią
Na platformie blendspace by tes znajdziemy: wskazówki i porady logopedyczne dla Rodziców, ćwiczenia narządów artykulacyjnych, obrazkowe ćwiczenia logopedyczne, zabawy grafomotoryczne, gry planszowe wspomagające rozwój mowy oraz ćwiczenia utrwalające poprawną wymowę. Na koniec DYPLOM za sumienną pracę :-)
Zabawy oddechowe
Pamiętajmy, że prawidłowe oddychanie jest podstawą dobrej wymowy, a przede wszystkim silnego głosu. Ćwiczenia oddechowe w terapii logopedycznej każdego dziecka są niezwykle ważne, ale także relaksujące, no i dzieci zwyczajnie bardzo je lubią. Są po prostu świetną zabawą!
1. Kto dalej?
Przygotuj kartkę papieru. Podrzyjcie ją na pionowe paski, a z nich ugniećcie papierowe małe kulki. Stańcie obok siebie. Kulki przyłóżcie do ust. Uwaga - wdech nosem, mocny wydech buzią! Czyja kulka doleci dalej? Kto wygrał?
2. Mecz.
Czy masz w domu piłeczkę ping-pongową lub styropianową kulkę? Jeśli nie, samodzielnie ugnieć kulkę z gazety. Usiądźcie naprzeciw siebie przy stole i dmuchajcie tak, aby piłka wypadła poza pole gry lub trafiła do wyznaczonej wcześniej bramki!
3. Bąbelki!
Przygotuj słomkę do napojów. Włóż ją do szklanki z wodą. Dziecko zamiast pić przez słomkę, może przez nią dmuchać! Zaobserwuj, co dzieje się na powierzchni. Czy powstają bąbelki? Zróbcie konkurs: kto dłużej będzie dmuchał do swojej szklanki? Czas start!
4. Dmuchanie baniek mydlanych.
Tego ćwiczenia nie trzeba przedstawiać. Kontrolując oddech tworzymy duże i małe bańki, pojedyncze lub całe serie pięknych, mydlanych bąbelków.
5. Piórka.
Kładziemy piórka na różnych przedmiotach w domu i zdmuchujemy je z nich: z kanapy, z fotela, z szafki, ze stołu. Możemy też wykorzystać części ciała: dłoń, ramię, własną stopę.
6. Labirynt.
v
W każdym domu, gdzie mieszka dziecko, są też klocki. W pierwszej kolejności budujemy z nich labirynt - na podłodze lub stoliku. Do labiryntu wkładamy kulkę ze styropianu lub zgniecioną gazetę. Zadaniem jest przemieszczenie (bez użycia palców!) kuleczki przez labirynt do wyjścia, wyłącznie dmuchając na kuleczkę. W innej wersji można sterować oddechem za pomocą słomki do napojów.
7. Przenoszenie słomką.
To świetna zabawa - przenoszenie za pomocą słomki karteczek do miseczki, elementów układanki na właściwe miejsce lub ... ozdabianie rybki jej łuskami.
8. Wymawiaj podane sylaby najpierw szeptem, potem ściszonym głosem, a na końcu pełnym głosem:
sa so su se sy
asa oso ese usu ysy
sas sos ses sus sys
za zo zu ze zy
aza ozo eze uzu yzy
Drogi Rodzicu!
Jeżeli u Twojego dziecka stwierdzono wadę wymowy,
motywuj je do korzystania z zajęć logopedycznych.
Należy również pamiętać o tym, że skuteczność terapii jest ściśle uzależniona od
współpracy rodziców z logopedą -
terapia wtedy przynosi rezultaty, gdy dziecko ćwiczy również w domu.
REGULAMIN UCZĘSZCZANIA
NA TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ
ORAZ ZASADY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
- Czas trwania zajęć logopedycznych jest dostosowany do potrzeb oraz indywidualnych możliwości dziecka.
- Rodzice są zobowiązani do nawiązania kontaktu z logopedą aby otrzymać informacje:
o stanie mowy dziecka, na temat pracy z dzieckiem w domu oraz postępów na zajęciach.
- Rodzice są zobowiązani do regularnego i konsekwentnego stosowania się do zaleceń logopedy oraz systematycznego utrwalania ćwiczeń w domu. Zalecenia zapisywane są na bieżących kartach pracy.
- Udział dziecka w zajęciach oparty jest na zasadzie: regularności i konsekwencji ćwiczeń aż do całkowitego opanowania materiału programowego niezbędnego do całkowitej korekty rozpoznanej wady wymowy lub zaburzenia mowy.
- Dzieci przynoszą na każde zajęcia teczkę, w której gromadzą karty pracy oraz zeszyt.
- Dzieci oceniane są za pracę na zajęciach i w domu w oparciu o system znaczków motywacyjnych, naklejek, pieczątek. Postępy uwidocznione są na schodkach logopedycznych.
Chwal swoje dziecko nawet za minimalne osiągnięcia,
co znacznie zmobilizuje je do wysiłku.
Chwal i nagradzaj dziecko nie tylko za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla was obojga.
BĄDŹ ŻYCZLIWYM, POGODNYM, CIERPLIWYM PRZEWODNIKIEM I TOWARZYSZEM
SWEGO DZIECKA.
Na zajęciach prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy),
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
- kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy
(tj. połykanie, żucie),
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
- rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
- uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych
Bajki artykulacyjne
Jak stymulować mowę dziecka? Praktyczne rady dla Rodziców
CZYTANIE 0-3 lat
CZYTANIE 3-6 lat
CZYTANIE 6-10 lat
|
|